Z dbałością o stan wody

Naszą misją jest dbałość o to, by sprzątanie i pranie odbywało się w harmonii z człowiekiem i naturą, w szczególności skupiamy się na dbałości o żywioł wody.

Nieustannie pracujemy nad pielęgnowaniem i dalszym rozwojem ideałów i podstawowych wartości Sonett.

w laboratorium
w biurze
w magazynie

Sonett wyznacza standardy od 40 lat.

Na początku była woda i naukowiec Johannes Schnorr, który za pomocą metody obrazowania kropelkowego określił, w jakim stopniu już pod koniec lat 60. XX wieku woda pitna była zanieczyszczona surfaktantami zawartymi w detergentach. Opracował on koncepcję ekologicznego i oszczędnego prania w systemie modułowym, dając tym samym impuls do założenia firmy Sonett. Tylko bowiem poprzez oddzielne dozowanie detergentów, środków zmiękczających i wybielaczy można optymalnie wykorzystać substancje piorące. Rezygnacja z surowców pochodzących z petrochemii, całkowita biodegradowalność, zdecydowane odrzucenie inżynierii genetycznej, brak enzymów oraz stosowanie olejów i olejków eterycznych pochodzących z upraw ekologicznych są również dzisiaj kryteriami ekologicznymi zrównoważonego prania i czyszczenia.

Nasze rozumienie zrównoważonego rozwoju wykracza poza czystą ekologię. Sonett postrzega siebie jako pioniera nie tylko pod względem wydajności i ekonomiczności swoich produktów, ale także społecznej odpowiedzialności firmy. Cała gama produktów Sonett jest rozlewana i etykietowana przez osoby wymagające pomocy z sąsiednich warsztatów Camphill Lehenhof. Firma Sonett jest prowadzona jako spółka partnerska i została przeniesiona wiele lat temu do organizacji non-profit Sonett Foundation.

Sens naszej pracy widzimy nie tylko w tym, aby zmniejszyć wpływ człowieka na środowisko naturalne, a w szczególności na wodę, ale także w tym, aby postrzegać wodę jako źródło życia, szanować ją i rewitalizować.

Historia

Wraz z rozwojem ruchu na rzecz żywności naturalnej w latach 70. XX wieku, firma Sonett została założona w 1977 roku jako jeden z pierwszych producentów ekologicznych środków piorących i czyszczących.

proszek do prania 10 kg Sonett, 1993 rok
Produkcja i magazyn Sonett, Freiheithof 1993
Targi Pro Sanita, Stuttgart 1993
Nowa szata graficzna firmy Sonett od 2011 roku
Nowy magazyn Sonett, Deggenhausen 2016
Targi Biofach, Norymberga 2016

Korzenie firmy Sonett sięgają jednak jeszcze kilka lat wstecz, do Instytutu Strömung w Herrischried w Schwarzwaldzie, gdzie Johannes Schnorr, zajmował się badaniem wody pitnej za pomocą metody obrazowania kropelkowego.

Jako jeden z pierwszych już pod koniec lat 60. dostrzegł ogromny zakres zanieczyszczenia wód gruntowych w Niemczech, spowodowanego przez nowo opracowane wówczas syntetyczne i trudno biodegradowalne środki powierzchniowo czynne zawarte w detergentach. Szokujące wyniki badań skłoniły Schnorra do opracowania koncepcji prania w systemie modułowym. Założeniem tego nowego systemu prania była szybka i w 100% biologiczna degradowalność wszystkich składników detergentów oraz maksymalna oszczędność surowców dzięki oddzielnemu, precyzyjnemu dozowaniu detergentu podstawowego, zmiękczacza i wybielacza.

Bardzo wcześnie pojawiło się również zapotrzebowanie ze strony innych krajów europejskich, dzięki czemu firma Sonett szybko stała się międzynarodowym pionierem w dziedzinie ekologicznego prania i czyszczenia. W latach 80. firma Sonett podupadła. W 1992 roku firmę przejęli Beate Oberdorfer i Gerhard Heid. Od 1993 roku udało im się odwrócić tendencję spadkową i od tego czasu firma Sonett odnotowuje stały wzrost. Dzięki dynamicznemu rozwojowi firma stale rozbudowuje się i modernizuje. Obecnie Sonett jest liderem na niemieckim rynku ekologicznym pod względem technologii produkcji i napełniania. Oprócz 31 krajów europejskich Sonett dostarcza obecnie swoje produkty do 12 krajów pozaeuropejskich i etykietuje je w 15 językach.

Nasza tożsamość

Dla nas odpowiedzialność za zdrowie wody i całego świata przyrody nie jest strategią, lecz przekonaniem i motywem identyfikacji. Z natury tego motywu wynika, że ​​cała struktura korporacyjna, w tym zużycie energii i materiałów budowlanych, interakcje między pracownikami, współpraca z partnerami biznesowymi i klientami, kapitał i majątek, jest zorientowana na dobro całego środowiska, a nie na partykularne, indywidualne interesy. Zyski są niezbędne, ale nie są celem naszej firmy. Jesteśmy przekonani, że tylko przedsiębiorczość zorientowana na ideały jest prawdziwie zrównoważona, tj. zdolna do odwrócenia szalejącej dewastacji przyrody i przekształcenia jej w impulsy do poprawy.

Oprócz ochrony środowiska, odpowiedzialność społeczna na wszystkich poziomachwobec pracowników, klientów i dostawców – jest dla firmy Sonett priorytetem i fundamentem naszego sukcesu ekonomicznego. Podstawę naszej odpowiedzialności społecznej upatrujemy w zrozumieniu, że dzisiejszy świat biznesu opiera się mniej na konkurencji i interesowności, a bardziej na współpracy i wzajemnym wsparciu. Przekłada się to konkretnie na naszą firmę: nasze procesy i decyzje realizujemy w duchu partnerstwa, co pozwala nam kreatywnie reagować na bieżące sytuacje, a także świadomie i dynamicznie kształtować długoterminowy kierunek rozwoju firmy. Obejmuje to kultywowanie kultury intensywnej dyskusji, której celem jest zapewnienie pełnego wykorzystania potencjału wszystkich zaangażowanych stron. Wiele stanowisk kierowniczych, zwłaszcza kadra zarządzająca, obsadzanych jest na zasadzie partnerstwa. Zyski pozostają w firmie lub są przekazywane na rzecz Fundacji Sonett. Każdego roku, w zależności od wyników biznesowych, określona kwota jest wypłacana pracownikom w formie specjalnej dywidendy. Nie oferujemy indywidualnych premii za wyniki ani wypłat z zysków. Zasadniczo dążymy do długoterminowej współpracy z naszymi dostawcami, opartej na zaufaniu, przejrzystości i osobistym uznaniu. Dla naszych klientów, którymi są przede wszystkim hurtownie żywności ekologicznej, ale także sklepy ze zdrową żywnością czy przedsiębiorstwa komercyjne, takie jak szkoły, hotele, przedszkola itp., jesteśmy dostawcami, dostrzegającymi ich potrzeby i wymagania i dopracowującymi wspólne rozwiązania.

Logo Sonett

Logo Sonett łączy trzy zaokrąglone, wklęsłe kształty. Dwa z nich zazębiają się, tworząc zmodyfikowaną ósemkę, nawiązującą do ruchu naszego mieszalnika oliodowego. Trzeci kształt obejmuje dwa pierwsze i łączy je w siedmioczęściową całość. W ten sposób powstaje siedem powierzchni, które pozwalają na różnorodną grę kolorów, harmonijnie współgrającą z kolorem bazowym etykiety. Swobodny, okrągły kształt logo balansuje na pionowo napisanym haśle „Ökologisch Konsequent” (konsekwencja w ekologii), podkreślając motyw przewodni Sonett. Jednocześnie hasło to podkreśla nazwę marki Sonett, również napisaną pionowo.

Składowe Loga Sonett